Mexiko

Poloha: Střední Amerika
Jazyk: španělština
Měna: 1 Pesos
Lidé: Španělé, Indiáni, přistěhovalci... přátelští, snaží se navázat kontakt (hlavně s blondýnama )
Hlavní bod: Mexico City - hlavní město
S kým: Sama s cestovkou
Na jak dlouho: Týden
Suvenýry: Všude! A jaký... je to mistrovský. A neplatí se vůbec jejich práce, takže jsou levný a ještě to usmlouváte.
Speciální zážitky: Když v kostele biřmovali holku, dvacet čtyři hodin v letadlech a na letištích

Deník: El salir - lunes, martes (31.3. - 1.4. 2008)

14:00 - Odjezd na sraz v Brně, velký stres
14:38 - Odjezd do Vídně na letiště speciálním autobusem cestovky
16:20 - Vídeň
17:00 - Odbavení zavazadel
17:40 - Čekání (spoždění letu z 19:30 na 20:40)
20:00 - Go to Gate (spoždění se ještě o pár minut protáhlo)
20:55 - Start (klasika: zima, hluk a bolest uší)
23:30 - Přílet do Madridu
01:20 - Nástup do letadla Ibery
02:10 - Seznámení s Mexičankou, co vedle mě seděla
02:30 - Spánek (spíš marný pokus o něj)
04:00 - Jídlo (Chicken with Coca-Cola and cake)
04:15 - Káva
04:20 - Film (na výběr buď v angličtině nebo španělštině - lákavá nabídka)

04:50 - Marný pokus o spánek
05:15 - Turbulence
07:00 - Turbulence ustaly, další marný pokus o spánek
11:20 - Film (opět lákavá nabídka dvou jazyků)
12:00 - Jídlo a kafíčko
13:50 - Přílet do Mexico City

Posouvám si čas o 7 hodin zpět.

07:15 - Měním si peníze (150 dollarů na pesos)
07:30 - Čekání na letadlo do Cancúnu (složité letiště)
08:05 - Odlet do Cancúnu
10:20 - V pořádku na pevné půdě Cancúnu, seznámení s průvodcem

____________________________________________________________________________

CANCÚN

První zastávka mé cesty po Mexiku. Jen chvilku jsem měla možnost pokochat se krásou Karibiku, bílých písečných pláží a turisticky přizpůsobeného města. První dojmy z moře, první dojmy z ciziny a odlišné kultury.

TULUM

Hned po cca dvouhodinovém přejezdu do tohoto malého města jsem měla možnost spatřit ve svém pokoji roztomilou ještěrku (mrcha nechtěla přijít na návštěvu jindy a já se jí pak nemohla hodinu zbavit...). Taky jsem se nemohla dočkat a vrhla se do moře. Na plážích v Mexiku je tzv. "bílý klimatizovaný písek", který příjemně chladí i za velkých veder, takže se v něm nepálí nohy a člověk vydrží stát na jednom místě ;)

Poprvé jsem taky viděla doopravský kokosy na stromech (v Řecku nebyly) a leguány.

Ochutnávání místních jídel, tržiště, šnorchlování (ale žádné zajímavé a pestré plody moře tu nenajdete, dno je spíš do hněda a šediva.

První mayské památky - Tulumské pyramidy (když se dívám zpětně, není to nic extra, protože už jsem měla možnost vidět lepší, ale tenkrát to byl zážitek... no jo).

Salát s opunciemi a avokádem - no, jak bych to řekla? Rozhodně nebudu psát, že tohle jídlo naprosto doporučuju, protože já sama jsem měla co dělat, aby na mě nebylo poznat, že mi moc nejede. Avokádo je skoro bez chuti a opuncie (rostlina) má zase moc zvláštní chuť. Takže téměř bez chuti a zápachu, velká porce a moc peněz ;)

Chayagra - nápoj s různých zelených lístečků a rostlinek, nevím přesně, co kromě máty a limetky se tam nachází, ale rozhodně se nenechte odradit, když uvidíte tu otřesně jedovatou zelenou barvu. Nápoj je to vážně dobrej.

CHICHEN ITZA

Třetí zastávka mé cesty. Tyhle pyramidy jsou považovány za osmý div světa. Tady se nachází ta světoznámá Kukulkánova pyramida nebo třeba nádherně zdobená observatoř jeptišek. Místo působí vážně magicky, ale doporučuju přijet tam hned ráno, protože turisté naruší ten krásný pocit. Všechno vstupné na pyramidy v Mexiku stojí 40 Pesos plus občas nějaké dodatky. Není to vůbec drahý, ale mám pocit, že je nutný mít místního průvodce.

Oběd s folklórem - tanečníci s pitím na hlavách, chytlavá hudba. Na jídlo švédský stůl (3 druhy místních jídel - špagety, placky s vepřovou směsí, placky s paprikovou směsí a ovoce).

CAMPECHE

Tak zajímavý je, že odtud jsem 3.4. posílala pohled dědovi a došel až 30.4. A vyšel mě asi na tolik, jako v ČR. Campeche je velké pobřežní město s pár zřícenými hradbami, špinavým mořem a krásnými malými uličkami. Není tady zase nic moc k vidění.

PALENQUE

Další zachovalé pyramidy v příjemným prostředí. Najdete tu třeba nádhernou Pyramidu nápisů, Posvátný strom (vysazený před 11 lety, když tady zemřela archeoložka; strom má vrstvení jako patra - posvátné stupňování etap posmrtného života), zajímavost o kosmonautovi (muž, který připomíná start raketoplánu, našel se sarkofág s jeho ostatky - pokud si to teda s něčím nepletu... na všech obrazech se pak o něm mluví jako o kosmonautovi) a spoustu zvířat (tukani, jaguáři, opice, tarantule...).
Prosekávání se džunglí s místním indiánem (ale já šla zrovna bez indiána...).
Snídaně v kovbojským stylu - vepřový s bramborama, rýží a kukuřičnými plackami, džus a káva.

AQUA AZUL

Vodní kaskády na řece Shumul - Ha. Slunce spolu s kamínky vrhá do vody zvláštní odstíny modré. Tohle byl fakt jeden z největších zážitků. Nádherně průzračná voda, vodopády a splavy, koupila jsem si celý mango na špejli... Nejdřív jsem se prošla kolem vody nahoru přes trhy a pak vesničkou zpátky dolů, kde jsem pokračovala džunglí až k indiánskému kmeni Zapatistů, ale dál nás nepustili (Zapatisté nejsou zrovna zamilovaní do bělochů a do cizinců vůbec).
Pak jsem se vykoupala v kaskádách - to bylo fakt nádherný, i kdyžž studený.
Snídaně - typická: volské oko, opečená slanina, fazolová kašička, kafe, pomerančový džus a krásnej číšník (Giovanio ).

SAN CRISTOBAL DE LAS CASAS

Prý je to "malebná indiánská metropole". Mě to přišlo dost civilizovaný, hodně moderní a hlavně město plný nádherných Mexičanů. Opravdu. Zrovna jsem tam zastihla biřmování v kostele, před kterým se připravovalo pár mladíků ve vojenských uniformách ;) Tak jsem se s nima prostě musela vyfotit...
Jenom jsem tu přespávala, takže nic moc tu vidět nebylo. Prošla jsem se po nočním městě, dala si místní specialitku - zelenina s feferonkami a kousky vepřového masa.
Moc hezké místo, ale taky plné turistů.
V tomto úseku mé cesty už poznávám, že se lidé nechtějí fotit a dívají se špatně na některé turisty.

Následující dny jsem trávila v Guatemale a Belize (sousední státy). Do Mexika jsem se vrátila až na poslední dva dny mojí dovolené.

BACALAR

Malá několikahodinová zastávka na tomto místě vždycky bodne. V horku je nejlepší shodit oblečení a skočit do laguny (prý je hrozně moc hluboká). Hned u ní je dobrá restaurace, kde dělají dobrej mexickej steak.

Pak už jsem odjela zpátky do Tulumu a odtam ve tři ráno do Cancúnu na letiště a čekal mě zase hrozně dlouhej let přes Mexico City, Madrid až do Vídně a domů.

_______________________________________________________________________________

A teď nějaký postřehy a informace z mojí cesty

MAYOVÉ
Na Yukatánu, menší postavy, mají větší lebky než běloši, jsou velice veselí a až fanaticky čistotní (co se ale týče domů, tak tam mají nepořádek). Muž má cca 160 cm, žena 140 cm. Žijí stále ještě svým původním životem indiánů.

CO SE MI NEJVÍC LÍBILO?
Jídlo, kultura, Aqua Azul a Mexičani. Jo, přesně tak. ;)

ČÍM SE PLATÍ?
Když jsem na směnárně chtěla Pesos, tak mi dali za 1 dollar 10 Pesos. Ale to byl ten nejvýhodnější kurz přímo na letišti. Jinak je to dost levná země.

JAZYK
Španělština a mayská nářečí. Anglicky zde umí jenom v lepších hotelích.

______________________________________________________________________________

Časem semka přidám ještě nějaký fotky a prezentačku, co jsem dělala do školy. Ono vybrat nejlepší fotky, to je ten nejtěžší úkol.... Ale snad se vám budou líbit.

Ty fotky taky najdete tady v galerii.

Komentáře

1 dolcevany | Web | 7. května 2008 v 17:13 | Reagovat

mas fakt nadherny blog a krasny designy .)

2 Yvonne | E-mail | 7. května 2008 v 17:36 | Reagovat

Design není moje dílko, ale i tak to potěší, děkuju ;)

3 Nikitka | Web | 9. května 2008 v 21:53 | Reagovat

Tak to musel být super zážitek, taky bych někdy ráda navštívila Mexiko=) Ale sama jen s cestovkou bych si asi netroufla=)

4 Nikitka | Web | 9. května 2008 v 21:53 | Reagovat

Btw ta první fotka se ti povedla=)

5 Yvonne | E-mail | 11. května 2008 v 9:34 | Reagovat

Nikitka: Děkuju. Taky sem se ale prvně sama bála, ale není to tak hrozný... Co je mým snem, tak je odjet bez cestovky - naprosto sama... ale to si asi ještě musím chvilku počkat :D

6 Nikitka | Web | 11. května 2008 v 10:33 | Reagovat

Tak to jsi dost odvážná=)) Určitě se ti to časem povede, když jsi takový samostatný cestovatel už teď=)

7 flower | 5. září 2008 v 19:54 | Reagovat

Dala jsem se do čtení tvých cestopisů a tenhle mi rozhodně přijde zatím nejzajímavější, tam to muselo být skvělý a taky tě obdivuju, žes jela tak daleko sama ;)

8 Nikolas | E-mail | Web | 7. září 2008 v 19:35 | Reagovat

flower: Těší mě, když všici chválíte moje články a ještě víc mě těší, že se vám líbí fotky. ;)

9 vlastimil | E-mail | Web | 2. února 2009 v 19:49 | Reagovat

dobry večer potřebuju vyměnit 5000 mexickych pesos na česke koruny tomšu kont.736482998

10 darkfamily | Web | 30. prosince 2010 v 20:40 | Reagovat

ja bych chtěla strašně letet do ameriky mexika kanady ale to letadlo... to me težce odradilo :-D

11 Péťa Pab. | Web | 23. ledna 2011 v 11:28 | Reagovat

Wau, Mexiko je krásná země, také bych se tam moc ráda podívala :-)

12 Terka | Web | 30. dubna 2011 v 10:39 | Reagovat

Páni! Závidím a moc tě obdivuju, že jsi se odvážila jet sama :)

13 Sticky B. | Web | 3. června 2012 v 13:08 | Reagovat

Nedalo mi to a musela jsem si tenhle článek přečíst znovu. Jsi dobrá, že jsi jela sama - já tak odvážná nejsem. :) Samozřejmě ti to také dost závidím a podle těch fotek to muselo být skvělý

14 Nikolas | Web | 3. června 2012 v 13:10 | Reagovat

[13]:  Moc díky za pochvalu, ale nebylo to zase tak hrozný, protože nás ve skupině bylo asi 10 a všichni kromě mě byli už v důchodu, nebo těsně před ním - takže mě tak trochu adoptovali a starali se o mně, když jsem potřebovala. :) Řekla bych, že to bylo lepší, než kdybych tam jela lidmi jen o pár let staršími než jsem sama.

15 Alisa | Web | 3. června 2012 v 13:56 | Reagovat

[14]: Ono je bohužial fakt, že cestujú väčšinu starší ľudia . Tak som bola sama na Kube a v Emirátoch, ja a plno dôchodcov . Sticky má pravdu, že si obdivuhodná, že ideš sama . Akurát, že ja ťa obdivujem skôr za tú spoločnosť . :D Nemôžem si pomôcť, asi som fakt dosť veľmi inrtovert a nespoločenský jedinec, ale dôchodcovia sa veľa pýtajú, veľa rozprávajú a veľa... ma otravujú . Na druhej strane, ani s rovesníkmi to nebolo až také fajn . Nie každý sa dokáže nadchnúť pre každú blbosť ako ja . :D Asi je proste najvýhodnejšie cestovať s overeným človekom . Keď sú dvaja, už to je také... že ťa ostatný nechajú na pokoji, lebo nemajú pocit, že sa o teba musia postarať...

16 Nikolas | Web | 3. června 2012 v 14:02 | Reagovat

[15]: Když si představím "důchodce", tak s tebou musím souhlasit. Ale tihle byli naprosto super a vůbec mě neobtěžovali nějakými dotěrnými otázkami a tak, naopak byli hrozně fajn. Možná je to tím, že cestují celý život, a tak mají prostě jinou povahu, než někteří jejich vrstevníci. Nejmladší ze všech byla ženská, se kterou jsem měla pokoj - bylo jí asi 40, byla anorektička jak vyšitá, pořád si na něco stěžovala a na konci pobytu to vyvrcholilo v naprostou vzájemnou nenávist. :D Dělala mi peklo. Takže za zbytek výpravy jsem byla fakt šťastná.
No, ono taky není vždycky bez problémů cestovat s někým, koho znáš. Můžeš si o něm myslet, že je fajn a že nemáte žádný problém, ale když jste spolu potom celé dny v cizí zemi, vyleze na povrch všechno to, o čems ani nevěděla. :D Takže to je asi vždycky trochu risk. :)

17 Alisa | Web | 3. června 2012 v 14:22 | Reagovat

[16]: Môj "spolucestovať" daj môjmu mužovi na svadbe súkromnú a prístne stráženú radu, že ak sa ide so mnou na dovolenku, musí sa existovať v dvoch izbách . :D Problém "s kým cestovať" je fakt vážny a prakticky neriešiteľný (:D), pretože byť niekde sama viac ako týždeň je riziko . To sa potom človek musí modliť, aby narazil na normálnych ľudí a nikto ho v onej krajine neokradol alebo nepredal na orgány . Jasné, som trochu paranoidná, ale otec ma vždy strašil, aby som radšej nikam nechodila úplne sama...

18 dadic | Web | 10. června 2012 v 12:05 | Reagovat

Tvůj blog se mi moc líbí, jak obsahově, tak graficky, fakt super.. a taky sdílím tvou zálibu ve východní Asii a Latinské Americe :)

19 evil-ash | Web | 23. července 2012 v 11:14 | Reagovat

Joo Mexico,tady bych vydrzela dlouho:)Vidím že hodně cestuješ,já taky strašně ráda cestuji,doufám že až budu starší dostanu se i dál než na Kanáry ;)Jinak na svém blogu se pomalu snažím sepsat těch několik cest co jsem už podnikla,kdyby tě to zajímalo,podívej se:)

20 Voldy,Miška,Slim,Eruvië | 21. září 2012 v 15:51 | Reagovat

páni uplně tě závidim taky bych chtěla xcestovat

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.