Belize

Poloha: Střední Amerika
Jazyk: angličtina, španělština
Měna: 1 Belizký dollar
Lidé: To je zajímavý - míšenci. Hlavně černoši, ale třeba taky Indiáni, dál pak různě smíchaný etnika. Třeba Indián + Černoch, Indián + Běloch, Černoch + Vietnamec ;) Je tady toho fakt spousta.
Hlavní bod: Belize City - hlavní město
S kým: Sama s cestovkou
Na jak dlouho: Pár dní
Suvenýry: Nic mě nenadchlo. Jen jsem si přivezla kubánskej doutník. Ale už je to tu dost civilizovaný a moderní, takže se to ukáže i na ceně.
Speciální zážitky: Nic speciálního. Celkově mě tahle země moc nenadchla.

Tento stát jsem projížděla hned po MEXIKU a GUATEMALE, byla jsem tam jen pár dní, zkoukla nejzajímavější místa a přejela zpátky do Mexika. Takže žádnej dvoutýdenní pobyt, jak to bývá.
SAN IGNACIO
Malý městečko u řeky Macal, jenom jsem tady přespávala, ale dobře tu vaří v restauracích (už to ale není ono - v Guatemale a Mexiku se mi jídlo zdálo víc pestrý) a taky ta krajina je krásná. Už se tu mluví hlavně anglicky, takže třeba pro mě byla ta domluva mnohem lehčí. Ráno jsem se šla vykoupat do řeky - to bodlo.
BELIZE CITY
Kdysi hlavní město Belize. Hodně rušný, ale krásný město. Hlavně ty barvy. Když jsem sama procházela uličkou, vcelku jsem se bála, protože jsem byla široko daleko jediná běloška. Dokonce se mi párkrát stalo, že mě nějakej chlap chytil za paži a chtěl si mě někam odvléct. Ale na druhou stranu je to hezkej pocit, když na vás všichni mrkají a pískají... Pak přijedu zpátky sem, kde se na mě nikdo ani nepodívá a to sebevědomí zase rychle klesne...
AMBERGRIS CAYE
Ostrov. Jeli jsme na něj necelou hodinku motorovou lodí z Belize City. Tady jsem si konečně po celé své cestě připadala jako v Karibiku na vysněné dovolené. Sice to nebylo zrovna vyhlášený místo s velkými plážemi, ale ten písek, chatka přímo u břehu, ranní východy slunce.. Tady jsem byla dva (nebo tři?) dny. Moc krásný místečko, i když prostě "turistický". Doporučuju restauraci s mořskými plody a noční procházku. Tohle bylo ale taky jediný místo, kde nám pršelo. Byla i možnost jet šnorchlovat (s kladivouny, rejnoky, želvami a delfíny), ale já byla už dost unavená a navíc z KLIMATIZACE mě bolel můj krk, se kterým mám problémy. Ta klima, to je kapitolka sama o sobě. Asi napíšu povídku.
Potom jsem se už akorád vrátila zpět do Belize City a odtam přes hranice do Mexika na letiště v Cancúnu. Z Cancúnu do Mexico City, Madridu, Vídně a domů. Cesta to byla krásná, vyčerpávající, ale plná neuvěřitelných zážitků.

Všechny fotky a spoustu dalších ze všech tří zemí najdete v galerii.